Kunst educatie Museumspel
Een museumspel over levensvragen en kunst
Op zoek naar de kern van het leven
Educatief programma vanaf de onderbouw in het VO.
Kom met je klas naar het museum over levensvragen en kunst. Tijdens het bezoek gaan de leerlingen op een verrassende manier een cyclisch spel* spelen waarin tijdloze kunstwerken verhalen vertellen en symboliseren. Verhalen en thema’s die antwoord geven op jouw levensvragen. Of niet …? In het spel leren de leerlingen kijken naar kunst en levensvragen vanuit verschillende perspectieven. Er is genoeg ruimte voor een eigen kijk op de thema’s en vragen die voorbijkomen.Na het museumbezoek kan het spel oneindig worden doorgespeeld. Als je elkaar maar genoeg vragen stelt.
Het spel is ontstaan is door levensvragen van leerlingen. Voor nieuwsgierige, onderzoekende en vriendelijke leerlingen, waar toeval en het lot samenkomen.
Het spel zoals je hierboven ziet omschreven, is een spel in ontwikkeling. Het is gemaakt naar aanleiding van een studie opdracht. En ik wil het graag in het echt gaan uitwerken. Sinds september 2022 volg ik de docentenopleiding Beeldende kunst aan de Breitner academie. Die studie doe ik niet voor niets. Het is mijn passie om verhalen te maken voor en over mensen, voeding en beeldende kunst. Vanuit deze passie ontwikkel ik educatie en deel ik mijn kennis voor de klas.
Mijn naam is Sandra en ik help je bij het visualiseren of illustreren van plannen, het ontwikkelen en (kunst) educatie. Of ik sta voor de klas, om te inspireren en leren, samen beeldende kunst maken. Wil je meer weten stuur me een bericht